U sklopu Gerontološkog centra "Novi Sad" posluje Radna jedinica "Pomoć u kući i nega" koja je osnovana 1978. godine. Naš cilj je podrška što dužem i kvalitetnijem samostalnom životu korisnika u svom domaćinstvu. Usluge pomoći u kući i nege se pružaju starijim, iznemoglim, hronično obolelim licima, kao i drugim licima koja nisu u stanju da se sama staraju o sebi (licima sa invaliditetom), a čije je prebivalište na teritoriji Novog Sada. Usluge pomoći u kući i nege pruža stručno obučeno osoblje, koje je spremno da adekvatno odgovori na specifične i mnogobrojne potrebe korisnika naših usluga.
Usluge pomoći u kući obuhvataju:
Ove usluge obavljaju obučene negovateljice i negovatelji.
Usluge medicinske nege obuhvataju:
Ove usluge obavlјaju stručno osposoblјene medicinske sestre-tehničari.
Usluge nege korisnika obuhvataju:
Ove usluge obavlјaju stručno osposoblјene medicinske sestre-tehničari i negovatelјi/ce.
Radno vreme RJ "Pomoći u kući i nege" je svaki radni dan od 07h do 15h.
Korisnik, naše usluge može koristiti od jedan do pet puta nedeljno u trajanju do jedan sat dnevno, o čemu odluku donosi stručna služba Centra za socijalni rad Grada Novog Sada.
Da biste ostvarili pravo na naše usluge potrebno je da podnesete zahtev u Centru za socijalni rad grada Novog Sada, ul. Zmaj Ognjena Vuka 13., i priložite sledeću dokumentaciju:
Za korisnika:
Za srodnika:
Nakon dostavljanja dokumentacije socijalni radnik iz Centra za socijalni rad i trijažer iz RJ "Pomoć u kući i nega" će izaći u kućnu posetu gde će utvrditi potreban obim usluga za korisnika. Obim usluga se utvrđuje na osnovu zdravstvenog stanja korisnika, stepena brige srodnika ili drugih lica, i ličnog opredeljenja korisnika. Neposredno nakon toga krećemo sa realizacijom usluga.
Sredstva za finasiranje pružanja usluga pomoći i nege u kući se obezbeđuju u Budžetu Grada Novog Sada. Učešće korisnika se utvrđuje u zavisnosti od odnosa ukupnog mesečnog prihoda po članu domaćinstva i nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca. Ukoliko je taj odnos preko 7,5 nominalnih iznosa novčane socijalne pomoći za pojednica, korisnici će u tom slučaju učestvovati sa 20% od ukupne cene, odnosno 387,00 dinara po satu pruženih usluga, a Budžet Grada Novog Sada sa preostalih 80%,
U svim drugim slučajevima, ukoliko se prikaže dokumentacija o prihodima Budžet Grada Novog Sada u potpunosti pokriva troškove pružanja usluga pomoći i nege u kući.
Ukoliko korisnici i srodnici iz ličnih razloga ne žele da prikažu prihode, mogu i dalјe ostvariti pravo na uslugu ali u tom slučaju plaćaju punu cenu koja iznosi 1935,00 dinara po satu pruženih usluga.
Rešenje o utvrđivanju cene časa usluge pomoći u kućiKoliko vremena je potrebno da se krene sa pružanjem uslugam od momenta kada predam zahtev?
Od momenta kada predate zahtev za usluge pomoći i nege u kući u Centar za socijalni rad Grada Novog Sada, relativno brzo se krene sa pružanjem usluga. U hitnim slučajevima kada je potrebno urgnetno pružiti pomoć ili negu korisniku, u roku od dan,dva od dana kada podnesete zahtev možemo krenuti sa pružanjem usluga. U hitne slučajeve spadaju korisnici koji žive sami, koji su nepokretni ili se otežano kreću odnosno koji su zdravstveno ugroženi i nemaju drugih osoba koji brinu o njima.
Ko su osobe koje pružaju usluge pomoći nege u kući?
Osobe koje pružaju usluge pomoći i nege u kući su stalno zaposleni radnici Gerontološkog centra Novi Sad, sa završenim odekvatnim obukama za posao koji obavljaju. Svi radnici na poslovima medicinske sestre/tehničara imaju završenu srednju medicinsku školu, dok negovatelji/ce imaju završen kurs za negovatelja. U cilju što efikasnijeg i profesionalnijeg pružanja usluga svi naši radnici su u obavezi da redovno prolaze i dodatne obuke kako bi unapredili svoje znanje.
Na koji način se vrši kontrola nad radom medicinskih sestara/tehničara i negovatelja/ica?
Svi zaposleni su dužni da svakodnevno podnose izveštaj o svom radu i obavljenim aktivnostima rukovodiocu Službe. Takođe rad zaposlenih se kontroliše i redovnim praćanjem rada određenog radnika od strane Rukovodioca ili Glavne sestre prilikom samog pružanja usluga kod korisnika, kao i na osnovu periodičnog ispitivanja zadovoljstva korisnika i članova porodice uslugama koje dobijaju.
Ukoliko nisam zadovoljan načinom rada određenog radnika ili imam drugih primedbi na samo pružanje usluga, da li mogu da se žalim?
Naravno da možete. Ukoliko je korisnik nezadovoljan pruženom uslugom ili nekim konkretnim događajem ili situacijom ima pravo da podnese pritužbu. Pritužbu ima pravo da podnese i zakonski zastupnik korisnika, staratelj kao i obaveznik plaćanja koji je određen odlukom nadležnog Centra za socijalni rad.
Pritužba se može podneti u pisanoj formi ili usmeno rukovodiocu radne jedinice ili socijalnom radniku.
Rukovodilac radne jedinice je dužan da preduzme odgovarajuće mere u cilju rešavanja pritužbe i da o svemu obavesti korisnika.
Ukoliko je podnosilac pritužbe nezadovoljan odgovorom, pritužbu može podneti direktoru Ustanove.
Rok za dostavu odgovora na pritužbu je 15 dana od dana kada je pritužba primljena.
Koje su još dužnosti radnika koji su zaduženi za pružanje usluga pomoći i nege u kući?
Da Obavljaju samo one poslove koje su definisane Individualnim planom usluga.
Poštuju ličnost i dostojanstvo korisnika. Zabranjeno je vređanje, omalovažavanje, pretnja, i primenjivanje bilo kog oblika agresije prema korisnicima.
Zabranjen je svaki oblik seksualnog uznemiravanja i diskriminacija bilo koje vrste prema korisnicima.
Ne obavljaju bilo kakav rad za radno sposobne članove domaćinstva kao i za druge članove koji nisu korisnici usluga Pomoći i nege u kući (pranje sudova, priprema hrane, čišćenje prostorija itd.)
Ne vode brigu o kućnim ljubimcima korisnika.
Zabranjena je upotreba mobilnog telefona za vreme pružanja usluga.
Ne održavaju higijenu prostorija koje ne koriste korisnici, kao ni higijenu zajedničkih prostorija u zgradama ( lift, hodnik, stepenište itd.)
Da blagovremeno prijave rukovodiocu, socijalnom radniku ili glavnoj sestri promene kod korisnika koja se tiču njegovog opšteg stanja kao i prisutnost bilo kojih znakova zlostavljanja i zanemarivanja.
Kako se pravi plan pružanja usluga?
Individualni plan pružanja usluga, odnosno definisanje koje će se usluge sve pružati, učestalost pružanja itd se pravi najkasnije 10 dana od dana početka pružanja usluga. Naime, nakon što se krene sa pružanjem usluga, socijalna radnica iz naše službe dolazi u terensku posetu kod korisnika kako bi sa korisnikom i članovima porodice zajedno definisali da li su usluge koje se pružaju korisniku odgovarajuće, da li treba da se prave neke izmene itd. Nakon što se usaglase koje će se sve usluge pružati, socijalna radnica priprema dokument pod nazivom individualni plan usluga, i dostavlja ga korisniku, članu porodice koji je zadužen za brigu korisnika, i zaduženoj negovateljici na potpis. Korisnik zadržava jedan primerak individualnog plana usluga za sebe.
Ukoliko dođe do promene mog zdravstvenog stanja kao korisnika, odnosno budu mi potrebne u nekom momentu još neke usluge, da li se individualni plan može menjati?
Naravno. Individualni plan se može menjati u svakom trenutku kada za to postoji potreba. Odnosno ukoliko dođe do pogoršanja, poboljšanja zdravstvenog stanja korisnika, promena porodičnih okolnosti i drugih stvari koji utiču na zadovoljavanje osnovnih životnih potreba korisnika, potrebno je samo da nam prijavite da je došlo do navedenih promena, mi ćemo Vas odmah nakon toga posetiti kako bi zajedno utvrdili šta vam je to još potrebno i nakon toga napravićemo novi plan pružanja usluga.
Kako se utvrđuje cena usluga koje dobijam i kako se vrši naplata?
Cena usluga pomoći i nege u kući se utvrđuje na osnovu mesečnih primanja kako samog korisnika tako i zakonskih obveznika izdržavanja a to su supružnik i deca bez obzira da li žive ili ne na istoj adresi sa korisnikom. Ukoliko se prikažu traženi prihodi, učešće korisnika odnosno Budzeta Grada Novog Sada se utvrđuje na osnovu nivoa socijalne sigurnosti na kome se u datom momentu nalazi korisnik.
Sredstva za finasiranje pružanja usluga pomoći i nege u kući se obezbeđuju u Budžetu Grada Novog Sada. Učešće korisnika se utvrđuje u zavisnosti od odnosa ukupnog mesečnog prihoda po članu domaćinstva i nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca. Ukoliko je taj odnos preko 7,5 nominalnih iznosa novčane socijalne pomoći za pojednica, korisnici će u tom slučaju učestvovati sa 20% od ukupne cene, odnosno 387,00 dinara po satu pruženih usluga, a Budžet Grada Novog Sada sa preostalih 80%,
U svim drugim slučajevima, ukoliko se prikaže dokumentacija o prihodima Budžet Grada Novog Sada u potpunosti pokriva troškove pružanja usluga pomoći i nege u kući.
Ukoliko korisnici i srodnici iz ličnih razloga ne žele da prikažu prihode, mogu i dalјe ostvariti pravo na uslugu ali u tom slučaju plaćaju punu cenu koja iznosi 1935,00 dinara po satu pruženih usluga.
Da li plaćam kada na primer odem na odmor negde ili u bolnicu na lečenje?
Cena usluga korisniku koji odsustvoje iz ličnih razloga se obračunava u visini od 50% od utvrđene cene, za dane za koje je odsutan.
Pod ličnim razlozima odustvovanja se ne podrazumeva odlazak na lečenje i rehabilitaciju.
U slučaju odustvovanja korisnika dužeg od 60 dana, sa nadležnim Centrom za socijalni rad vrši se ponovna procena potreba korisnika.
Koje su još sve moje dužnosti kao korisnika usluga pomoći i nege u kući?
Prilikom pružanja usluga, korisnici ili članovi domaćinstva gde se pružaju usluge dužni su da se pridržavaju sledećeg:
Da poštuju dostojanstvo i ličnost radnika koji je zadužen za pružanje usluga.
Zabranjeno je vređanje, omalovažavanje, pretnja, primenjivanje bilo kog oblika agresije prema radniku koji pruža usluge pomoći ili nege.
Zabranjen je svaki oblik seksualnog uznemiravanja i diskriminacija bilo koje vrste prema radniku koji pruža usluge pomoći ili nege.
Zabranjeno je napuštanje stana od strane korisnika za vreme pružanja usluga.
Od radnika koji je zadužen za pružanje usluga se mogu zahtevati samo usluge koje su utvrđene individualnim planom usluga a predviđene su pravilnikom, i to isključivo u radnom terminu predviđenom za pružanje usluga.
Da obezbede vredne i dragocene stvari, i da u slučaju nestanka odmah prijave službi Pomoći i nega u kući ( Rukovodiocu, socijalnom radniku) i policiji.
Da obezbede odgovarajuće uslove u prostoru u kome se pružaju usluge
( provetrena i zagrejana prostorija, topla i hladna voda i dr.)
Da obezbede sredstva za: održavanje lične higijene, previjanje i obradu rana, presvlačenje ličnog rublja, pelene kao i sredstva za održavanje higijena prostorija koje korisnik koristi.
Da obezbede odsustvo kućnih ljubimaca iz prostorija u kojima se pružaju usluge, ili da se kućni ljubimci premeste u drugu prostoriju ili privremeno privežu kako bi se nesmetano pružile usluge.
Korisnici i obaveznici plaćanja koji su određeni na osnovu rešenja nadležnog Centra za socijalni rad su dužni da blagovremeno izmiruju svoje obaveze.
Na koji način se štite moji podaci?
Na osnovu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, svim fizičkim licima je obezbeđena zaštita ličnih podataka. Odnosno mi kao Služba možemo prikupljati samo one podatke koji su nam neophodni za procenu potreba, utvrđivanje cene usluga, za pravljenja plana pružanja usluga i evaluaciju pruženih usluga. Svi ti podaci koje imamo o Vama kao korisniku su strogo poverljivi, i mogu biti korišćeni samo u uslovima koji su definisani zakonom. Takođe radnici koji su zaduženi za pružanje usluga pomoći i nege u kući su zakonski odgovorni za čuvanje poverljivosti podataka koje imaju o Vama kao korisniku ili o Vašoj porodici.
Kontakt osoba: | Miloš Kostić, master socijalnog rada, rukovodilac Radne jedinice |
---|---|
Adresa: | Fruškogorska 32, Novi Sad |
Kontakt telefoni: | 021/450-266 lokal 205, lokal 206 i lokal 227 i 060/2273-440 |
E-mail: | kucna.nega@gerontns.co.rs |